måndag 17 september 2012

Top Hat

För ett tag sedan surfade jag runt lite på nätet efter inspiration och hamnade efter många turer hos Graphic45 och deras blogg. Deras DT´s gör mycket vackra saker. Den här gången fastnade jag för en Top Hat, modell papper och storlek liten :D

Nu i veckan (v.37) fick vi hem vackra, underbara och höstliga papper från BoBunny och jag passade då på att göra en egen variant på sagda Top Hat, så här blev den:


Blommorna som jag dekorerat med kommer från det papper som jag gjort hatten av. Jag klippte ut x antal som jag sedan limmade fast på hatten, allt för att dölja skarven som blev när de två pappersändarna överlappade varandra :D


Fint, grön organzaband limmades fast runt hatten. Rosetten är en falsk rosett. En bandstump virades runt en lite större bandstump och tejpade/limmades ihop.


Skulle du vilja göra en egen Top Hat?
Här hittar du den tutorial som jag följde.

/Maria
Scrapdraken

Inga kommentarer: