torsdag 5 januari 2012

En scrappad julklapp

Ja, kanske konstigt att blogga om en scrappad julklapp nu så här i början av ett nytt år och julen ligger så långt bort :D Men jag har inte kunnat blogga om den förrän nu.

För ett par år sedan hade jag gjort en i mina ögon ful lykta som min makes svåger gillade och ville ha, men jag hade inte hjärta att skiljas från något så fult... Låter konstigt men... :D
I decembernumret av tidningen Inzpira så hade de en beskrivning på en snygg lykta - se min första Inzpira-lykta här. Maken föreslog då att jag skulle göra en sådan lykta till svågern. Men jag ville ge honom en "manlig" lykta som inte var speciellt julig eller så, utan mer all round. Och då jag en tid velat pröva på att jobba med metalltejp/aluminiumtejp så visste jag hur lyktan skulle bli :D

Sagt och gjort, skaffade en rulle metalltejp och tejpade upp på vit cardstock, båda sidorna. Det behövs ju egentligen inte, men jag ville ha äkthetskänsla i min lykta till svågern.

Och så här blev den :D




Jag har använt svart Alco Inks för att få till känslan av gammal sliten metallykta :D

/Maria

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så läckert det blev...
/Åsah

pernilla 40 sa...

gud va läckert det blev