onsdag 10 augusti 2011

Rullgardinskort

Av Nita


Jag hittade en kul kortvikning häromdagen på Youtube och såklart var jag tvungen att testa den på en gång. När mottagaren får den i sina händer så är rullgardinen nerdragen och för att man ska veta hur man ska göra så kan man lägga en liten lapp inuti kortet med instruktioner.






















När man drar rullgardinsnörena(säg det snabbt 7 ggr;)) rakt ut åt sidorna så åker rullgardinen upp och hemliga hälsningen börjar synas.






















Här syns hela hälsningen...



















Jag har använt de underbara papprena Maja Design Lantliv, fina vita blommor, minirosor och mina nya favoriter, de lite större halvpärlorna som finns i flera olika färger. Du hittar självklart det mesta jag använt till kortet i shoppen och det dyker upp Nyheter hela tiden så glöm inte bort att kika in lite då och då. Vill du testa att göra ditt egna rullgardinskort så hittar du tutorial här . Jag har gjort 3 stycken vid det här laget och på detta kortet satte jag fina minirosor som rullgardinsknoppar och på ett annat till en som precis tagit körkort satte jag små nyckelcharms i snörena, en liten kul detalj;)

Pyssla lugnt!

/Nita

Inga kommentarer: