torsdag 25 augusti 2011

Nu var det dags att fylla på kort-förrådet, det har ju gått en del i sommar. Vad underbart det är då att ha massa "spillbitar" kvar som man kan använda. Här har jag knåpat ihop några stycken. Först ut är ett "vanligt" ganska enkelt kort med papper från Fancy Pants, lite spets, en rosett och några vita blad. 
Innuti kortet har jag gjort en matchande blomma som dekoration förutom spetsen längst ner.
Sedan kommer två kort som ligger ner och som innehåller två fickor där man kan sätta tags eller kanske något presentkort, biobiljett eller vad man nu vill, kanske skriva något gulligt eller tänkvärt. Inspirationen hittade jag i en Fransk Scrapbookingtidning när jag var i Provence i sommar. Inte för att jag kan ett endaste ord franska, men visst säger en bild mer än tusen ord :-).
Även här är det papper från Fancy Pants samt deras filterpappers-blommor.
Här har jag klippt ut de underbara molnen från October Afternoons papper.


Inga kommentarer: