onsdag 6 juli 2011

sommarpresent del 2

Av Nita


För att vara den rättvisa och snälla mostern så måste jag ju även ge systerdottern en sommarpresent. Gjorde en likadan box som till Max som jag visade i bloggen för ett par veckor sedan. Jag använde såklart min Ultimate Pro väska även till denna boxen. Jag har använt papper och dekorationer från det senaste dt-paketet som är helt ljuvligt, vågade nästan inte röra grejerna först och tog ett djupt andetag när jag skulle skära i papprena. Här har jag använt röda och gröna toner för att göra det lite mer tjejigt. Massa röda halvpärlor, vit blomma med en röd cherry blossom i mitten och stickles blev dekorationerna på den här boxen. Jag torrembossade en fjäril och satte stickles på kanterna. Jag har använt papper från Maja Design Lantliv, så vackra papper, både i färger och mönster, riktigt somriga papper. Jag satte stickles runt namnskylten (bokstäverna är från Fancy Pants)




Försökte göra några swirls vid blomman med de underbara röda halvpärlorna.






Stansade ut små hjärtan och förstärkte konturerna med en svart penna.


Dew drops i silver pryder fjärilen. Har du inte nån Ultimate Pro-väska ännu? Passa på o kika in i Scrapdrakens shop , såg att det fanns EN kvar;). Du hittar även mycket roliga dekorationer, underbara papper och färg till ditt papperspyssel där.





Pyssla lugnt!





/Nita

Inga kommentarer: