fredag 1 juli 2011

Korsett

Till mässan i Uppsala hade jag även gjort en korsett. Mönstret har jag köpt på nätet och sen gjort större, egentligen skulle det skrivas ut på en A4 men jag förstorade upp det till en A3. Det var fortfarande ruskigt pilligt - men kul! Jag har använt papper från Maja Designs serie Lantliv och en mjukgrön spets till det.


Bak i ryggen har jag gjort snörningen med gammelrosa satinband.


På orginalmönstret ska man rita ränderna och bara göra hål, men jag gjorde ryggen i tre delar för att få en "riktig" snörning - massor av pill men mycket snyggare!



Fram gjorde jag en liten rosett som jag hängde ett hjärta i.


Nederkanten kläddes med spets för att dölja fastsättningen i bottenplattan.


Tack för titten!

3 kommentarer:

Stephi sa...

sååå snyggt!!!!!

Nita sa...

skitsnyggt vännen!
kram
Nita

Zima sa...

Jättefint! Gillar verkligen arbetet du lagt ner på den fina snörningen i ryggen.