onsdag 4 maj 2011

presentbox m. ultimate pro


Av Nita


Jag är väldigt förtjust i rosa för tillfället(nja tillfället har hållit i sig i många månader nu) och det senaste DT-paketet innehöll underbara papper från Prima och rosa rosknoppar och jag bestämde mig för att göra en liten presentbox. Jag tog fram min Ultimate Pro från Crafter´s Companion och skred till verket. Jag klippte två lika stora pappersbitar (14x14cm) och skårade först basen så att det ljuvliga mönstret blev synligt. Jag ville ha en djup box den här gången och skårade därför på box base linje 3, klippte hörnen och limmade ihop botten och satte åt sidan på tork. Sedan skårade jag på box lid linje 3 och klippte hörnen, men innan jag limmade ihop det så skar jag bort 1 cm på alla 4 sidorna på locket för att basen skulle synas mer och sen dekorerade jag locket med rosknoppar, blad, bling och en fin diecut, gjorde konturlinjer med en brun penna och inkade lite på diecuten.











Den här lilla söta boxen passar till alla tillfällen tycker jag. Jag ska spara den till ett väldigt speciellt tillfälle.


Har du fortfarande inte skaffat en Ultimate Pro och blir sugen? Kolla i shoppen efter både den och annat till ditt papperspyssel.


Pyssla lugnt!
/Nita

Inga kommentarer: