tisdag 10 maj 2011

Mina första alster som DT hos Scrapdraken

Hej

Då var det äntligen min tur att visa mina första alster som DT för scrapdraken.
Jag heter Cia, cia31 på de flesta forum, och har scrappat sedan -05 när jag fick mitt första barn. Jag gör först och främst Layouter, men ett och annat kort blir det också.

JAg fick äran att sätta saxen i dessa vackra Pion Design papper, Minnenas atelje. Otroligt vackra papper att det nästan var svårt att klippa i dem som ni kanske ser, men så småningom så tog jag mod till mig så ni kommer få se fler alster framöver där jag klippt mer.

Först ut är en LO på min son från i somras då han var 2år och jagade såpbubblor för fullt.

En närbild på blommorna som ni såklart finner hos scrapdraken.
Jag ville knyta an till bubbeltemat och valde runda dekorationer samt halvpärlor som går redan från fotot och utåt på LO'n.


Näst ut är dottern som nu är 6år och fotot är från samma tillfälle där hon blåser såpbubblor. Ofta får jag foton på båda barnen fråån samma tillfälle och då gillar jag att knyta ihop layouterna genom att csrappa dem i liknande papper och samma stil. Åter igen Pion Design.
Detaljbild på ljuvliga blommor och en härlig spets från scrapdraken.
För texten valde jag att sätta vellum över ett annars ganska rörigt papper för att mildra det hela lite.


Till sist fick jag lära mig en gång för många år sen att man ska passa på att scrappa ett kort när man ändå har framme papper och spillbitar som matchar varandra, så här blev det ett enkelt kort med CS som bas där jag har stämplat hjärtan och embossat dem och sedan PION design papper till, organza band och blommor från Scrapdraken även det.
En detaljbild på halvpärlor och de söta urklippta fjärilarna från PION design papper som gör sig ypperligt som dekorationer.

Tack för titten. Jag ser fram emot en spännande tid som DT för Scrapdraken och hoppas jag kan inspirera er läsare med mina alster.
Mer alster av mig finns i min personliga blogg, ciascrap.blogspot.com

/Cia

Inga kommentarer: