torsdag 17 mars 2011

Diesböcker

I höstas när jag åkte ner till Malmö till DT-medlemmen DesignAnnique så började jag att göra böcker att ha mina QK-, Revelution-, Spellbinder- och Nellie Snellendies i. Jag köpte på mig en drös med... övningsskyltar! Sådana man sätter bakpå bilen. Varje en av dessa delade jag i tre bitar som jag sedan placerade i mellan två cardstockbitar. Jag har nu fem böcker, tre svarta och två vita, med 10-11 blad i varje.

Men det var först i år som jag började dekorera dem och det gjorde jag med Fancy Pants papper, då dessa var så pass dekorativa i sig själva. Då dessa ska med ut på träffar etc så kan man inte överdekorera dem... tråkigt men sant :D Naturligtvis har jag dekorerat dem men inte så mycket som jag brukar.

Den första här nedan har ja dekorerat med fyra stora metallhörn och självhäftande pärlor från Reprint.



Vacker Prima Marketing Inc blomma, vacker spets och självhäftande pärlor från Reprint.



Här vräkte jag på med en hel självhäftande swirl från Prima som en skön kontrast till det mjukt rosa papperet.



Underbart mönster på papperet :D Och jag ville låta det få vara kvar i fokus här så jag blingade bara till blommorna med självhäftande rhinestones. Sedan punchade jag ut fjärilar med hjälp av Nellie Snellen puncharna - de är underbara! Det kommer i set om 2, en som punchar ut fjärilen och en som torrembossar den. Lovely!



Även här ville jag låta mönstret på papperet vara som det var så jag valde att bara sätta dit en gardenia :D Men jag tog bort de pistiller som sitter fästa på dessa blommor och istället satte jag dit självhäftande pärlor samt dekorationsknoppar.



Fancy Pants papperena, pärlor, bling, swirls, metalldekorationer etc kommer finnas i vår shop som slår upp portarna den 21 mars, missa inte det :D

/Maria a.k.a Tootsie

Inga kommentarer: